spacer
main

姐姐与痘痘



今天姐姐问我:
“Mommy are you scared of me and my chicken pox?”

我有点惊讶为什么他会这样问。
我反问: “Why do you ask that?”

她腼腆地笑说:“Nothing。”

我继续: “No,mommy not scared。 See I still share the same bed with you,
bathe you and hug you tight tight。”
说完就紧紧地抱着她。

我:“The only thing mommy worries is that if I will have chicken pox too,
then I cannot take care of you。”

姐姐:“Why?”

我:“I‘ll be too weak to take care of you then。”

之后,我在反问假装姐姐:
“Will you be scared of me? Will you help mommy to shower?”

姐姐:“No。 I don't know how to shower you。。。”

我:“Huh? Then, will you sleep in the same bed with me and hug me?”

姐姐笑:“Yes。”

我有点好奇为什么姐姐会这样问。
可能是因为我跟她说生水痘不可以上课,
别人看到会怕,跑掉。

前天,因为生水痘,
她不能去学校去参加学校的儿童日而哭。
虽然我把礼物带回家给了她。

但那个下午,我小息时,
她突然走进来对着我哭得凄凉。
一问之下,原来她为了不能出席儿童日很耿耿于怀。

我抱着她,跟她说:
“It's o.k. to cry。 If you’re sad。
Just cry out loud loud。”

痛哭一下后,她又没事了。


再次证明了,孩子比我想象中敏感。

3 comments:

天使熊猫 said...

從照片上看來,生的痘痘沒很多,乖乖,哭了之後沒事,至少在情緒上,她有做到哭出來。

Vincent Cho said...

姐姐要赶紧好起来哟!

yeelee said...

海豚妈妈,你还没出水痘吗?
祝福姐姐!

Post a Comment
 
© Dolphinever.blogspot.com 2007-2016. All Right Reserved.
Template designed by dolphine*海豚*. Best view: 1024 x 768 @ Firefox.
web tracker